Ontdekkingsreizen

China

Meubelmakerij is in China verheven tot kunst. Je moet alleen wel de juiste fabrieken weten te vinden waar ze hoogwaardig werk leveren. Gelukkig heeft Joe Benelli al meer dan 20 jaar ervaring met het zoeken van de beste meubels in China.

Drie keer per jaar gaan we naar China en zoeken we voor u de beste Chinese meubels uit! We hebben inmiddels ook een kantoor in China waar onze Chinese vertegenwoordiger Victor (zijn Engelse naam) vooronderzoek voor ons doet. Bij het vooronderzoek letten we erop dat de arbeidsomstandigheden bij onze geselecteerde fabrieken ook naar behoren zijn. Anders kopen we er niet, zo simpel is het.

Kladblokken in de aanslag!
Onze Victor maakt afspraken met de beste fabriekjes en winkeltjes in China. Vervolgens vertrekken wij naar China en gaan we in twee weken de beste plekjes af. Met onze kladblokken in de aanslag lopen we dan door alle fabriekjes en winkeltjes en gaan we op verkenningstocht.

Alle producten die u vindt op Mijninterieur.nl, hebben we persoonlijk voor uw uitgekozen. Onze authentieke Chinese meubels krijgen altijd een stempel van authenticiteit mee, want antieke producten mag je niet zomaar meenemen uit China.

Onderhandelen voor de beste prijzen
Meestal zien we een product en weten we direct dat we hem willen. Ter plekke onderhandelen we dan met de manager daar. Natuurlijk moeten we een goede prijs zien te regelen zodat we de prijzen van de Chinese meubels zo laag mogelijk voor u kunnen houden.

1 miljoen
We weten nog goed dat we met een manager genaamd Yu onderhandelden. We zagen een geweldige Chinese dressoir en zagen hem al in onze showroom liggen. Toen we kenbaar maakten dat we de dressoir wilden hebben noemde hij meteen een prijs: 1 miljoen. 'Ok, dat was te duur' dachten we en dus liepen we verder. Verderop zagen we een mooie Chinese salontafel. We vroegen om de prijs. '1 miljoen” zei Yu. 'Toevallig’ dachten we. We liepen snel verder en zagen een mooie Chinese kast. We wezen er nog niet naar of Yu riep uit: “1 miljoen!”. Blijkbaar was alles 1 miljoen volgens de beste man. Onderhandelen bleek onmogelijk. Tijd om weg te wezen.

Verkeerde bestellingen
Toch is het beter om persoonlijk langs te gaan bij fabrieken in China en niet telefonisch de inkopen te doen. In onze beginjaren zijn we hier op de harde manier achter gekomen. We bestelden bijvoorbeeld een keer een groot aantal geweldige Chinese side tables in de kleur zwart. Alles leek goed te gaan. De bestelling kwam op tijd aan, het aantal klopte, maar er was 1 ding mis.

Alle side tables waren in het rood! We belden boos naar de fabriek. ‘Ja’, zeiden ze. ‘We wisten dat jullie zwart wilden, maar deze hadden we niet meer op voorraad. Dus stuurden we de rode maar’. Bizar. Dit is dus telefonisch zaken doen in China. Daarom gaan we liever persoonlijk alle fabriekjes en winkeltjes af. Al is het niet altijd een pretje.

Taxi’s en flesjes water
Helaas bestaan onze avonturen in China niet uit vakantievieren. Het is meestal twee weken lang auto’s in en auto’s uit, onderweg naar de beste koopjes voor de meest authentieke Chinese meubels. Wat bijzonder is, is dat we in verschillende klimaten terechtkomen.

Vaak is het erg warm. Bij elk bezoek aan een fabriek of winkel krijgen we een flesje aan het begin en einde van het bezoek. En denk maar niet dat we veel plaspauzes hebben; alles zweten we uit. Toch is het klimaat het beste voor onze producten.

Beijing, Ghuanzao en XIaoming
De regio’s waar we het meest te vinden zijn, zijn Beijing, Ghuangzao en Xiaoming. Beijing is het klimaat die het beste past bij ons klimaat in Nederland. En dat is het beste voor onze houten meubels uit China. Zo hebben de Chinese meubels zo min mogelijk werking, waardoor onze oude authentieke meubels zo min mogelijk werking hebben en zeer goed houdbaar zijn in Nederland.

Bali 2014

Eind 2014 zijn we naar Bali op ontdekkingsreis gegaan. Bali is een Indonesisch eiland ten oosten van Java en ten westen Lombok. Het eiland is meer dan 5000 m2 groot en telt ruim 3 miljoen inwoners. Het is dus een aardig groot eiland om te verkennen. Om achter de beste plekjes voor de meest eigenzinnige, authentieke winkels te komen, heb je goede contacten nodig. Gelukkig hebben we die.

Onderhandelen voor de beste prijzen

Via onze contacten hebben we een gids geregeld. Deze jongen nam ons mee langs de meest eigenzinnige winkeltjes en fabriekjes in Bali. Als je vintage sloophouten meubels koopt in Bali, krijg je te maken met de meest kleurvolle figuren die moeilijk te doorgronden zijn. Het is best lastig om te onderhandelen met de lokale bevolking, maar de aanhouder wint! Het lastigste vinden we altijd om een keuze te maken uit de prachtigste producten. Maar we moesten een keuze maken, de klok tikte door.

Onze selectiecriteria

Steeds moesten we een aantal eigenzinnige sloophouten meubels van ons lijstje elimineren. Onze selectiecriteria: de look, feel en charme van een echte Joe Benelli: een product dat uniek is en uw huis in een thuis verandert. Met grote trots kunnen we u de laatste selectie presenteren op deze pagina.

Unieke sloophouten meubels

Op deze pagina hebben we de beste tafels, krukjes, spiegels en decoratieve producten van onze reis verzameld. Wat bijzonder is aan onze sloophouten meubels is dat ieder product uniek is. Het zijn geen replica’s die we maken; onze producten komen direct uit het land van herkomst. In dit geval het charmante, eigenzinnige Bali.

Houdt u dus van exclusieve, authentieke sloophouten meubels? Dan bent u bij Joe Benelli op de juiste plek!

SHOWROOM
GEOPEND
MA- VR 09.00 - 17.00
ZA 10.00 - 16.00
Speciaal voor particulieren

Heeft u vragen?

Neem dan contact met ons op!