Veelgestelde vragen

 

Mijnraamdecoratie.nl

Algemene vragen

Wat is de levertijd?
De levertijd bedraagt 10 tot 15 werkdagen mits voorradig.
Heb ik garantie?
Ja de garantie is twee jaar na afleverdatum, met de volgende dekking:
Ja de garantie is twee jaar na afleverdatum, met de volgende dekking: De garantie geldt in het geval van gebrekkige kwaliteit aan geleverd product, en verwerkte materialen. Schade door oneigenlijk gebruik, ondeugdelijke montage, of enige modificatie of verandering door opdrachtgever vallen hier niet onder. De garantie geldt niet voor nuanceverschillen in kleur en/of glans die volgens de technische maatstaven normaal geacht dienen te worden. Wat betreft de maatwerk producten is een tolerantie toegestaan van +/- 5mm voor wat betreft de breedte en +/- 45mm voor wat betreft de hoogte. beschadiging aan verpakking moet direct bij de medewerker van het vervoersbedrijf gemeld worden en op de vrachtbrief aangetekend worden. Eventuele beschadigingen aan lamellen of ophangbak dienen binnen 7 dagen na ontvangst van uw bestelling te worden gereclameerd. Na deze termijn kunnen alleen nog technische mankementen worden gereclameerd. Na beoordelen van de klacht zal het product bij u opgehaald worden waarna wij het binnen 10 werkdagen gerepareerd weer retourneren. Indien de Raamdecoratie niet in de originele verpakking wordt geretourneerd kan mijnraamdecoratie.nl niet instaan voor eventuele beschadigingen. Opdrachtgever kan geen ander recht aan onze garantie ontlenen dan hierboven vermeld.
Welke betalingsconditie hanteert Mijnraamdecoratie ?
De betaling geschiedt als volgt: 30 % bij plaatsen van een opdracht via iDEAL of overboeking op rekening van mijnraamdecoratie en 70% 2 dagen voor aflevering.

Betaling vanuit Belgie geschiedt als volgt: 30% bij plaatsen van een opdracht via overboeking op rekening van mijnraamdecoratie.nl en 70% 2 dagen voor aflevering.
IBAN nummer NL57ABNA0568263073
BIC ABNANL2A.
kan ik mijn restbedrag ook achteraf betalen?
Ja dat kan, wij sturen uw bestelling dan onder rembours naar u toe. De kosten hiervoor zijn € 19,95
Ik heb een klacht. Wat nu?
Graag ontvangen wij per email een duidelijke omschrijving van de klacht, voorzien van een foto van deze. Vermeld uw naam en ordernummer, alsook het telefoonnummer waarop u overdags te bereiken bent. Ingediende klachten worden binnen 4 dagen beantwoord.

Houten jaloezieën

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn € 9,95 binnen Nederland en € 24,95 voor verzending naar België.
Is een ladderband standaard?
Nee, u kunt kiezen uit een ladderband of een ladderkoord.
Dit brengt geen meerkosten met zich mee.
In welke kleur is de ladderband leverbaar?
De ladderband is leverbaar in elke houtkleur in ons assortiment.
Van welk materiaal zijn de houten jaloezieën gemaakt?
De houten jaloezieën zijn gemaakt van Lindenhout ook wel Basswood genoemd en van Abachi hout een Afrikaanse houtsoort die enorm sterk is. Hierdoor is het ook wat duurder dan Lindenhout

Bij de houten jaloezieën ziten standaard ophangbeugels en een afdeklat. Schroeven en pluggen zitten er niet bij daar elke ondergrond anders is.
Wat is het aantal banden op een jaloezie?
Breedte jaloezie 40-89cm : 2 ladderbanden
Breedte jaloezie 90-149cm : 3 ladderbanden
Breedte jaloezie 150-209cm: 4 ladderbanden
Breedte jaloezie 210-240cm: 5 ladderbanden
Hoe hoog is het lamellen pakket in opgetrokken positie?

Pakkethoogte is,

Jaloeziehoogte Pakkethoogte Met ladderband
50 cm 13,1 cm 13,6 cm
100 cm 17,2cm 18,2 cm
150 cm 21,3 cm 22,8 cm
200 cm 25,4 cm 27,4 cm
250 cm 29,5 cm 32 cm
300 cm 33,6 cm 36,6 cm
350 cm 37,7 cm 41,2 cm
400 cm 41,8 cm 45,8 cm
Wat zijn de afmetingen van de bovenbak?
25mm lamelbreedte: bovenbak hxd 19x27mmonderlat hxb 15x25mm
50mm lamelbreedte: bovenbak hxd 51x57mmonderlat hxd 15x50mm.
Zijn de houten jaloezieën geschikt voor gebruik in de badkamer gebruik?
Onze houten jaloezieën worden vaak in badkamers gebruikt maar zijn hier niet speciaal voor gemaakt. Mocht er schade ontstaan door vocht is dit niet te reclameren. Wij hebben speciale kunstof jaloezieën (wit) die niet van hout zijn te onderscheiden, informeer hiernaar bij onze medewerkers.
Wat betekent zijgeleiding ?
Houten jaloezieën kunnen worden uitgerust met zijgeleiding waardoor de jaloezie d.m.v. een stalen draad op het kozijn kan worden gespannen. Zijgeleiding is met name geschikt voor montage op deuren en kiepkantelramen.
Ik wil eerst een testorder plaatsen en daarna voor de hele verdieping bestellen. is de kleur gegarandeerd hetzelfde?
Het materiaal van verschillende productiepartijen kan onderling kleurverschillen vertonen. Wij raden aan indien mogelijk altijd zoveel mogelijk orders voor dezelfde ruimte in een keer te bestellen.

Aluminium jaloezieën

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn € 14,95 binnen Nederland en € 24,95 voor verzending naar België.
Is een ladderband standaard?
Nee, u kunt kiezen uit een ladderband of een ladderkoord.
Dit brengt geen meerkosten met zich mee.
In welke kleur is de ladderband leverbaar?
De ladderband is leverbaar in elke aluminium kleur in ons assortiment.
Wat is het aantal banden op een jaloezie?
Breedte jaloezie 40-89cm : 2 ladderbanden
Breedte jaloezie 90-149cm : 3 ladderbanden
Breedte jaloezie 150-209cm: 4 ladderbanden
Breedte jaloezie 210-240cm: 5 ladderbanden
Wat is de kleur van de bovenbak en onderlat?
De bovenbak en de onderlat zijn in alle gevallen van dezelfde kleur als de lamel. Dit geldt voor de gehele collectie welke wij op internet aanbieden.
Wat betekent zijgeleiding ?
De jaloezieën kunnen worden uitgerust met zijgeleiding waardoor de jaloezie d.m.v. een stalen draad op het kozijn kan worden gespannen. Zijgeleiding is met name geschikt voor montage op deuren en kiepkantelramen.

Duo rolgordijnen

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn € 14,95 binnen Nederland en € 24,95 voor verzending naar België.
Wat zijn de afmetingen van de cassette?
Ik wil eerst een testorder plaatsen en daarna voor de hele verdieping bestellen. is de kleur gegarandeerd hetzelfde?
Het materiaal van verschillende productiepartijen kan onderling kleurverschillen vertonen. Wij raden aan indien mogelijk altijd zoveel mogelijk orders voor dezelfde ruimte in een keer te bestellen.
Blijft de stof van duo-rolgordijnen mooi strak hangen?
De stof kan iets gaan opbollen, het zogenaamde cupvorming Dit is niet uit te sluiten, de maximale tolerantie hiervoor is 2,5% per strekkende meter. Bij grote breedtes kan de bovenbuis na verloop van tijd licht gaan doorhangen, waardoor plooivorming in het doek ontstaat. Bovenstaande afwijkingen vallen niet onder de garantie maar zijn normale eigenschappen van het product.
Lopen de banen gelijk als ik meer duo-rolgordijnen naast elkaar heb hangen?
De banen lopen niet altijd gelijk. Hangt u twee duo-gordijnen naast elkaar laat het ons dan weten, wij zullen ons best doen de banen zo gelijk mogelijk te houden.

Plissé gordijnen / Duette

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn gratis binnen Nederland en € 14,95 voor verzending naar België.
Wat zijn de afmetingen van het boven profiel?
B x H 20x13mm. Let op: plisséstof is 20mm breed
Wat is de breedte van de plooi?
De breedte van de plooi is 20mm.
Wat is de pakkethoogte van plissé?
Plissé hoogte Pakkethoogte
50cm ca. 5cm
100cmca. 6cm
150cmca. 7cm
200cmca. 8cm
250cmca. 9cm
Wat is de kleur van het systeem?
Technisch zilver, of wit.
Is plissé volledig verduisterend?
De stof is wel verduisterend, maar door de openingen van de touwtjes kan altijd nog wat licht schijnen.
Is plissé makkelijk schoon te maken?
Ja, u kunt uw plissé gordijnen zelf reinigen door ze in bad met koud water te wassen. Ook kunt uw plissé door middel van ultra soon laten reinigen door een gespecialiseerd reinigingsbedrijf.

Rolgordijnen

Hoe kan ik een kleurstaal aanvragen van een product die ik niet op de website vermeld zie staan?
Graag ontvangen wij uw adresgegevens via het contact –of kleurstaal aanvraagformulier. U kunt dan in het veld ‘opmerkingen’ de gewenste kleur aangeven waar u graag wat kleurstalen met motief/ opdruk van wil ontvangen. U kunt maximaal 5 stuks per adres aanvragen.
Moeten de kleurstalen worden teruggestuurd?
Nee hoor, u mag deze gewoon houden.
Zijn er nog andere uitvoeringen te verkrijgen dan vermeld? Zoals bijv. elektrische bediening of het vastzetten van de onderlat?
Jazeker. Neem hiervoor even telefonisch contact met ons op; om zo snel mogelijk een antwoord op uw vraag te hebben. Per email mag natuurlijk ook, wij streven er naar om binnen 48 uur uw vraag te beantwoorden.
Kan het rolgordijn zowel in het plafond als in de muur/ kozijn worden gemonteerd?
Absoluut. Het bijgeleverde bevestigingsmateriaal is universeel. Het enige wat u zelf dient te doen, zijn schroeven en eventuele pluggen aan te schaffen, speciaal geschikt voor de ondergrond waar u uw rolgordijn in wil gaan monteren.
Wanneer kan ik mijn order verwachten?
Zoals gezegd gaat de levertijd van 10 werkdagen in zodra wij uw betaling hebben verwerkt, waar u per email een bevestiging van ontvangt. Wanneer wij uw rolgordijn(en) in huis hebben, ontvangt u hier per email de link van onze transporteur. Met deze link kunt u aan de hand van uw ordernummer de avond voorafgaand zien hoe laat de transporteur arriveert, tot op de minuut nauwkeurig zelfs. Makkelijker kan haast niet!
Wat kan ik het beste doen om te voorkomen dat ik een fout maak bij het opmeten?
Lees de uitgebreide opmeetinstructies door; zo voorkomt u dat u voor vervelende verrassingen komt te staan.
Wat zijn de minimum en maximum te bestellen afmetingen?
Voor rolgordijnen met cassette:
minimaal 30 cm breed, max. 250 cm breed
Minimaal 40 cm hoog, max. 270 cm hoog

Voor rolgordijnen zonder cassette:
min. 30 cm breed, max. 400 cm breed
Min. 40 cm hoog, max. 400 cm hoog

Rolgordijnen met volant (schulprand): minimaal 30 cm breed, max. 350 cm breed.

NB Rolgordijnen tot 250 cm breedte; zonder cassette, wordt uw rolgordijn uitgevoerd met het systeem RM_32. Vanaf 250 cm breedte wordt het rolgordijn uitgevoerd met systeem RM_45. Beiden worden met universeel bevestigingsmateriaal geleverd, geschikt voor montage IN de dag, als OP de dag.
Wat houdt ‘stofbreedteverlies’ in?
Dit betekent dat de breedte van de stof altijd iets kleiner is dan de door u bestelde breedte. Dit is per systeem verschillend, te weten:

Rolgordijnen vanaf 250cm met cassette (RM45): 4,5cm stofbreedteverlies


Rolgordijnen tot 250 cm zonder cassette (RM32): 3,5 cm stofbreedteverlies
Wanneer wordt mijn rolgordijn voorzien van een lasnaad?
In de regel geldt dat wanneer uw rolgordijn breder is dan 190 breed en/ of 180 cm hoog, de stof aan elkaar wordt verbonden door een lasnaad.
NB Rolgordijnen breder dan 300 cm, hebben een grotere kans op doorzakken.
Dien ik rekening te houden met de schulprand, wanneer ik de benodigde hoogte van het rolgordijn bestel?
Nee. De opgegeven hoogte is altijd exclusief de hoogte van de schulprand. Uw rolgordijn wordt bovendien standaard langer geleverd, zodat er altijd stof op de rol blijft zitten en u niet tegen een metalen stang hoeft aan te kijken.
Hoe wordt de schulprand afgewerkt?
De schulprand wordt afgewerkt met een sierband in de kleur van het rolgordijn. Voor voorbeelden, zie onze fotogalerij.

Mijntuinmeubelen.nl

Wat is de levertijd?
Indien de goederen thuis wil laten bezorgen door ons extern transport bedrijf dan geldt de levertijd van 2 werkdagen.
Wanneer levert u de goederen af?
Wij kunnen een afleveringsdag met u afspreken direct in de showroom. Heeft u via internet besteld dan krijgt u van ons een telefoontje over op welke dag uw bestelling wordt geleverd.
Kunt u de goederen ook bij ons thuis bezorgen?
Wij kunnen de goederen bij u thuis bezorgen, hier zijn echter wel kosten aan verbonden. Wij maken gebruik van een extern transportbedrijf, de kosten voor geheel Nederland zijn € 49,95. Als u via internet een bestelling plaatst, komen de afleverkosten in beeld zodra u de keuze maak in afhaal magazijn of thuis laten bezorgen.
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Het is mogelijk uw bestelling af te halen in Rhoon. Dit kan: Maandag van t/m Zaterdag van 10:00 t/m 16:00 uur aan De Ambachtsweg 8a in Rhoon. Uw betaling dient eerst binnen te zijn, voordat u de bestelling komt afhalen.
Worden uw prijzen inclusief of exclusief BTW getoond?
Al onze prijzen worden inclusief BTW vermeld.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
U kunt op de volgende manieren bij mijntuinmeubelen.nl betalen
1. iDEAL (voor Rabobank, ABN AMRO en SNS Bank)
2. Vooruitbetalen
3. Vooraf overboeken via factuur
4. Bij ons kunt u niet contant betalen.
Hoe werkt de laagste prijsgarantie?
Bij mijntuinmeubelen.nl betaalt u nooit teveel voor uw lounge meubelen, buitenkeukens, parasols. Vindt u de bij ons gekochte lounge meubelen, buitenkeuken, parasols bij een andere aanbieder goedkoper, in een straal van 30 km van ons bedrijf, dan betalen wij u het verschil terug.

Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:
  • Het artikel is voorzien van het door de officiële Nederlandse importeur afgegeven garantiebewijs.
  • Het artikel moet in de winkel of op de website van de concurrent duidelijk zijn geprijsd.
  • De verkoopprijs moet door mijntuinmeubelen.nl gecontroleerd kunnen worden.
  • Bij kortingsacties moet aan dezelfde actievoorwaarden worden voldaan.
  • Prijzen gelden niet voor schade- en/of demo artikelen.
  • De laagste prijsgarantie geldt alleen voor volledig identieke producten.(merk,model ect.)
  • Wanneer u toch binnen 30 dagen na aankoop bij mijntuinmeubelen.nl hetzelfde artikel tegen komt betalen wij het verschil terug.

Voor overige vragen kunt u een mail versturen via het contactformulier.

Mijninterieur.nl

Wat is de levertijd?
De levertijd bedraagt 10 tot 15 werkdagen mits voorradig.
Ik heb een klacht. Wat nu?
Graag ontvangen wij per email een duidelijke omschrijving van de klacht, voorzien van een foto van deze. Vermeld uw naam en ordernummer, alsook het telefoonnummer waarop u overdags te bereiken bent. Ingediende klachten worden binnen 4 dagen beantwoord.
SHOWROOM
GEOPEND
MA- VR 09.00 - 17.00
ZA 10.00 - 16.00
Speciaal voor particulieren

Heeft u vragen?

Neem dan contact met ons op!
010 - 72 00 400

Of via ons contactformulier